Jasper & Nicky in Zuid-Amerika

Aankomst in Rio!

Daar zijn we dan, helemaal live vanuit Brazilie!!!!
Na een hartverwarmend afscheid op Schiphol.. we gingen echt bíjna terug na de douane.. vertrokken we om 11:40 richting London. Helemaal nog niet het gevoel hebbende door te reizen naar de andere kant van de wereld. We waren nog niet in de lucht of we gingen alweer naar beneden! Het vliegveld daar was heel hip en trendy, maar daar hebben we maar weinig van meegemaakt. Na een lekker broodje vertrokken we al vrij snel richting RIO!!! Best een lange vlucht, maar gelukkig hebben we beide lekker geslapen en een beetje film gekeken etc.

Aangekomen in Rio, lag onze bagage tot vooral Nicky haar grote opluchting, al op de band. Vervolgens zijn we de airportbus ingedoken waardoor we al een kleine indruk van de stad hebben gekregen. We reden langs verpauperde.. tja, huizen.. ´dingen´ waar mensen wonen en leven. Ookal was het donker, zagen we bijzondere straatbeelden, straatleven in deze nu al aparte stad. We konden de buschauffeur goed duidelijk maken waar we eruit moesten, jeej hij begreep ons, en daarna moesten we de laatste 100 meter nog te voet afleggen. Een stuk waar we ons vantevoren wel een beetje druk over hadden gemaakt. Het was namelijk al tegen twaalven en het was toch Rio. Uiteindelijk nergens voor nodig geweest! Nog genoeg mensen op straat, volle terrassen en niks om ons druk over te maken dus. Hostel ook makkelijk gevonden, vriendelijke mensen en een prima kamer. We hadden expres voor een beetje luxe gekozen, in de zin van.. eigen kamer + badkamer na zo´n lange reis. Ondanks dat het hier ook al bijna middennacht was, was dit het voor ons natuurlijk al helemaal! Bij jullie ging de wekker alweer bijna toen wij hier goed en wel aankwamen. Toch zaten we zo vol energie dat we onze goede reis nog even hebben gevierd op het terras. Nog wel in het cafe waar Vinicius de Moraes ooit de tekst van ´A girl from Ipanema´ heeft geschreven. Ons geen moment onveilig gevoeld, helemaal oke!!

Next day.. beetje relaxen... Na een lekker ontbijtje bij het hostel in de tuin, zijn we naar de wekelijkse fruit&flowermarket gelopen. We waren hier bijna de enige toeristen en dat hebben we geweten! Ze wilden ons bijna R$28,- laten betalen voor een mango en twee plaatselijke fruitdingen.. omgerekend iets van 10E! Gelukkig heeft Jasper ons gered en wist hij het naar R$5,- te brengen.. nog teveel. Zal vast niet de laatste keer zijn dat we opgelicht worden haha! Na de market zijn we richting Copacabana gelopen. Eerst nog even wat dingetjes gekocht, zoals zonnebrand factor 30, welke gelijk was aan de temperatuur hier. Daarna de hele Copacabana afgelopen, wel een kilometertje of 5 heen en dus ook weer 5 terug. Daarna nog even écht op het strand van Ipanema gelegen, boekje gelezen.. Nog even terug naar het hostel waar we contact hebben gelegd met Anne een ex-collega van Nicky bij de NS die hier nu woont! Hoe gaaf is dat! Vanavond gaan we even afspreken, beetje borrellen etc. Leuk! Morgen een trip geboekt die ons naar het Christusbeeld brengt en Sugerloaf, jaaa mama.. ik ga wel in het gondeltje ;) Daar over later meer! We gaan nu lekker eten!! Tot snel en take care!!

Klik hier voor de eerste foto´s

Ryanne

Heej Nick en Jap!
Wat goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen! :) he en was de mango en dat andere fruit wel echt super lekker? Toch knap van je Jap! Was nu maar de helft.. Volgende keer op zn minst weer :) he veel plezier, lekker genieten!
Kus

Jolise

Lieve drollen!

Heerlijk om wat van jullie te horen!
Van de foto's sla ik groen uit... me jealous!!
Geniet-ze daar, kijk al uit naar het volgende verhaaltje :)

Kussie

Marieke

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen!! :) Wat een geweldige foto's. Geniet er optimaal van!

Henry

Hoi lieve Nicky&Jasper,
We wisten al dat de reis goed was verlopen en het is extra leuk om de 1e reacties te lezen van jullie ervaring in Rio. In dat cafeetje hebben wij (mama en ik) trouwens ook gezeten en was The Girl niet Astrud Gilberto (huiskamervraag)?
Rio is geweldig en jullie zullen onder de indruk zijn van het Christusbeeld en Sugerloafmountain. Het gondeltje is niet alleen beroend door mama (die niet ging), maar ook door James Bond die in/op de gondel een spannend gevecht had. Probeer ook vooral (bv via die Anne) naar een leuke (disco)club te gaan met ook live muziek. Dat is echt geweldig. En als je iets geks wilt meemaken, is disco Help op Copcabana apart (wel samen gaan!). Bye, veel plezier en x,
PAPA

Sabber

Super om te lezen dat de reis goed is verlopen!!! Ik ben zo jaloers! Blijf jullie volgen!

a.groeneveld38@chello.nl

Hallootjes, Echt vakantie zo te lezen en te zien op de fotoos. Leuk het verhaal van julllie eerste fruithapje in Brazilie. Oma moest er ook om lachen. Lievies vooral zo doorgaan en de lieve groeten van Oma, Jur en Ardy

Wyb

Hey,

Echt supergaaf! Heb je al een paar panna's gemaakt op de copacabana, jap? Veel plezier nog en doe Jezus de groetjes van mij;)!

Later

Bianca

Gelukkig zijn jullie heel aangekomen en hopelijk was de mango de moeite waard, hahaha altijd lachen dit soort acties! Dat hoort er een beetje bij toch! Enne, van de foto's sla ook ik groen uit, maar dat neemt niet weg dat ik jullie foto's en verhalen geweldig vind te lezen! Nogmaals geniet ervan, maar ik vermoed dat dit niet zo'n probleem zal zijn! :)

Liefs Bianca

Lot!

Lieverds! Goed te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen!!Genieten daar! Kus!

Marcel en Mandy

Leuk om jullie prille belevingen te lezen. Foto's zijn natuurlijk weer van topkwaliteit. Jullie houden de eer weer hoog. De eerste keer onderhandelen is altijd lastig, maar oefening baart kunst! Strand zag er prima uit, ook wij zijn jaloers... Al was het vandaag hier (als je optimistisch bent ingesteld) ook korte broeken weer. Geniet ervan, we kijken uit naar jullie volgende bericht!

Kus Men & Mars

john

Hey jap en nick

Goed dat jullie veilig zijn aangekomen in rio en maak er een gezellige vakantie van ik mis jullie al een beetje

je grote broer john

Berno en Astrid

Hey schatten!

Heerlijk, die goede berichten :) Maar uiteraard missen wij jullie nu al. Geniet, wees voorzichtig en we kijken uit naar de volgende verhalen + foto's!!

Tineke

Hoi jullie twee. Zo tehoren is het genieten geblazen daar. Rio is een succes geweest. op naar het paradijsje. Leuk al die verhalen en foto's. Ik geniet ervan. Het zal niet zo regelmatig blijven denk ik. Geniet nog maar van alle rust, straks wordt het meer afzien in de kou. Kus Mama

Iris

Heeeeeej leuk stelletje!

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen! En wat een uitzicht hé! Wij zijn jullie hier thuis in huize ebb allemaal aan het volgen hoor! Vooral blijven schrijven, het is echt leuk om wat van jullie te lezen. Zijn wij met zijn allen toch ook een beetje aan de andere kant van deze aardbol!

Heel veel plezier en de lieve groetjes uit Grunn!